Tesla Formule 1 beschrijving

Gepubliceerd op 1 januari 2022 om 17:06

Tesla v22 formule 1 beschrijving

De Tesla v22 moet gebouwd worden op basis van een halffabrikaat. De volgende dingen moeten aangepast worden om een formule 1 auto te bouwen: Krukas, wielen, versnellingsbak, dak, tank, pook, motor, carburateur, stoelen en soundsystem. De krukas dient te worden gekoppeld aan de wielen met een vijfwielaandrijving. Dit is nieuw voor Tesla, maar zeker te realiseren. Alle wielen dienen vijf bouten te bevatten in plaats van vier voor de zuurstoftoevoer. De wielen dienen gelijk gespand worden. Het frame dient gekoppeld te worden aan de krukas met gelijke perilage. De velgen moeten 5 spaaks zijn. De versnellingsbak moet 7 versnellingen hebben. Versnelling 6 is voor power en versnelling 7 is voor draagkracht (voornamelijk in de bocht omdat je anders van de weg vliegt). Het dak dient een net te zijn (net zoals vroeger). Het net dient van ijzer te zijn en niet van aluminium. om het net dient het dak te worden gespannen. Het dak moet 5 cm lager zijn dan de v21. Op het dak moet het logo van Tesla komen te staan.

 

De pook moet 5cm kleiner zijn en het logo van Tesla moet bovenop de pook worden gezet. versnelling 1 maximaal 30km, versnelling 2 maximaal 80km,  versnelling 3 maximaal 120, versnelling 4 maximaal 180, versnelling 5 maximaal 220, versnelling 6 maximaal 260 en versnelling 7 maximaal 310. Dit betekent dat Tesla veel harder kan rijden dan de Redbull. De motor moet draaien op basis van engine-gas (waterstof). De combinatie waterstof, benzine en electriciteit is heel fijn voor een formule 1 auto (80& elektriciteit en 10% benzine, 10% waterstof).

 

Een formule 1 auto kan niet zonder benzine, anders draait de motor stuk en waterstof helpt daarbij. De Tesla formule 1 auto kan maximaal 260 op elektriciteit dus met benzine daarbij kun je 50km harder. Op rechte stukken kun je de 310km halen zonder dat de auto daaronder lijdt en in de bocht 280km zonder te slippen. Max Verstappen heeft geen muziek in de auto, Tesla natuurlijk wel. Het geluidssysteem van de v21 is prima, maar moet worden aangepast. Er moeten twee boxen van 40cm bij 20cm in de achterbak liggen. De bas box dient 30cm bij 50m te zijn, deze ligt ook achterin. Voorin moeten twee speakers aangesloten worden van 40cm bij 20cm. In het stuur moet ook muziek zitten (Tesla weet hoe). 80 decibel is de max dus de motor moet minder lawaai maken dan de Redbull. Dit kan door een filter op de carburateur te schroeven en dit te koppelen aan de motor. De filter is 20cm bij 10cm. De carburateur van de v21 is voor 90% goed wanneer je een formule 1 auto wilt maken. Er moet plastic worden toegevoegd in de engine van de carburateur. Dit moet om het ijzer worden gewikkeld. De stoelen zijn bijna hetzelfde als bij de v21 alleen moeten ze nu van leer zijn en moet het fabrikaat hetzelfde zijn als bij de Redbull.

 

De formule 1 auto is bijna klaar. De kleur moet rood of donkerblauw worden. Je zult zien dat de formule 1 auto van Tesla er veel mooier uit ziet dan andere formule 1 auto's. Bij de zijkant steekt hij iets uit en de neus van de auto bevat een grill. De achterkant mag hetzelfde als de v21. De banden moeten dunner worden en de velgen moeten daarop aangepast worden. De banden moeten 5cm dunner zijn dan de v21. De motor moet iets kleiner zijn (20%), zo krijg je minder verbranding. Wanneer je waterstof gebruikt dan mag de motor sowieso wat kleiner zijn. Bij benzine maakt het niet uit. De achteruit van de versnellingsbak moet worden geconfigureerd met Java ++ software, dit zal de ontwikkelaar wel weten want dit is hetzelfde als bij de v21. Laat die formule 1 auto maar komen!

 

Auteur Niels van Dijk (car technical expert).

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.